Mjölkproteinallergi

Lillasyster hade tid på BVC i morse så jag packade in alla barn i bilen och for iväg.


Hon hade gått upp 200 gram. 
Följer mycket bra med blicken och vänder sig mot ljud. 
Men hon var lite för röd om kinderna. Hon har de vanliga hormonprickarna, men det är väldigt många. Plus att under dem är det stora och röda utslag, så som det var på F i början.
Sköterskan skickade med en burk mjölkfri ersättning för hon trodde att det skulle bli svårt för mig att lägga om kosten.
Jag har kalciumbrist trots att jag äter trippel dos Kalcipos. 
Men om jag ändå utesluter mjölkprotein ur min kost är det svårt att ersätta den med något.
Havre, soja och nätbaserade produkter går bort pga allergi.
Ägg funkar inte.
Vad äter man till frukost då liksom? 

Nåja. Jag vill ändå ge amningen en chans. Därför tänker jag direkt börja med AIP, som står för Autoimmun paleo.
Förhoppningsvis är det inte mjölkproteinallergi hos min lilla bebis, men det kan vi inte veta först vi provat att utesluta det ur kosten.

Familj, Mat & Bak | AIP, Autoimmun paleo, Bebis, Hormonprickar, Mjölkproteinallergi, Röda utslag | |
Upp