Mjölkproteinallergi- fortsättning

Alltså... Som förälder har man oftast en känsla i kroppen när något är fel. Till exempel som med F. Då bara visste jag att det var mjölkprotein. Och senare spannmål osv.


Men jag har inte alls den känslan nu med henne. Då är det tvärt om. Det känns verkligen inte som mjölkproteinallergi. Men jag gav Althéra ett försök och uteslöt allt mjölkprotein ur kosten.

Resultat: En bebis med kaskadkräkningar och sprutdiarré. Som fortfarande är lika röd om kinderna och har fått nya prickar i ansiktet.

Jag tror att hon får värmeutslag. 
Hon vägrar sova på rygg så hon ligger på mage. Då har hon alltid en kind nedåt och innan hon kommer till ro gnuggar hon ansiktet mot lakanet. Sedan blir hon väldigt varm. Oavsett om hon är avklädd och det är svalt i rummet. Och det är när hon blir varm som det röda kommer. Naturligtvis blir det väldigt rött på den ömtåliga huden när det skavs så som det gör när hon gnuggar sig. 
När jag bär i sjalen och hon lutar pannan mot min bröstkorg klibbar huden fast och blir alldeles röd. Hade på lite aloe vera och det röda försvann. Har provat flera gånger och det tar bara några minuter för det röda att lägga sig. 

Så jag har faktiskt vågat slopa den mjölkfria ersättningen och har provat att själv lägga till tex mjölk i kaffet och det har inte kommit några nya prickar.

Familj, Mat & Bak, Ordbajs | Althéra, Bebis, Diarré, Kaskadkräkningar, Mjölkproteinallergi, Prickar, Röda utslag, Värmeutslag | |
Upp