När det mesta går åt fanders

Älskade F åkte med sin pappa till Gävle för att se Brynäs spela och förhoppningsvis träffa sin idol, Brynästigern. De skulle sova på hotell och ha det så mysigt. 

F fick krama tigern och de hann se första perioden innan de fick ta en taxi tillbaka till hotellet. 
F kräktes och hade ont i magen. Som alltid när febern kickar in. 
Nästan 50 mil i onödan, och några bortkastade tusenlappar. 
Han har varit riktigt dålig hela veckan stackaren och sover mest hela tiden.

Och J ramlade ner från en stege i söndags. Resultatet blev en krossad hand, operation och minst tre månaders sjukskrivning. Idag skulle de äntligen operera. Det har blivit uppskjutet sedan i söndags då mer akuta fall har kommit in.

J får inte lyfta eller göra något med handen. Han blir dessutom trött och får klåda av värktabletterna så här hemma har jag mer eller mindre varit ensamstående med en bebis vars mage ställer till det. 

Jag är rätt sliten nu kan man säga. Sjukling,  vuxen invalid och bebis med ont i magen, förkylning och ögoninflammation. Det blir inte mycket tid över till annat och orken börjar sina. 
Försökte göra det lätt för mig genom att grilla hamburgare och göra sallad för en hel vecka. Sjuklingen kan inte äta, J mår illa av värktabletterna och jag hinner knappt med. Påbörjade en tallrik igår som jag fick överge när annat kom emellan. 

Ett par extra händer, en dos energi intravenöst eller en hushållerska skulle sitta fint. För just nu står hemmet och förfaller lite. 

Familj, Hus & Hem, Ordbajs | |
Upp