Fake it until you make it!

Det enda som fungerar när jag varit vaken HELA natten med förkyld bebis. Fejka. Låtsas. 


Ta på ett ansikte. Overdress. Fejka ett smile och låtsas vara pigg och glad. Det hjälper faktiskt. Man blir lite piggare och gladare. Känner sig inte lika skräpig och sliten. Maj god vilken åldersnoja jag fick när jag såg att jag börjat få lika hudveck i ansiktet som min mamma. I år fyller jag 30. Det är då förfallet börjar. Nedbrytningen. Tantskägget kommer, gråa hårstrån börjar trängas med de andra, rynkor och knytaskostånket. Yej! 

En bra grej med att vara föräldraledig med liten bebis är ändå att man väldigt sällan behöver lägga så mycket tanke på vad man ska ha för kläder på sig. Oavsett vad du väljer lär det inom kort vara täckt av kräk, snor, slem eller andra kroppsvätskor en bebis kan utsöndra. Då är det bara att byta om igen.

Idag är det dags för läkarbesök på BVC. Jag ringde igår och upplyste dem om att vi var förkylda och att det kanske inte var lämpligt att sitta i väntrummet tillsammans med andra barn.
De ville att vi skulle komma ändå, men vi ska gå direkt in och vänta i ett annat rum så att vi inte kommer i kontakt med någon. 

Jag minns inte riktigt vad det är man gör på första läkarbesöket hos BVC, men jag antar att det är typ vikt, huvudomfång (som vanligt rutinbesök) och kolla så att ögonen inte går i kors eller något. Kanske lyssna på hjärta och lungor med. 

Familj, Ordbajs | BVC, Fake it until you make it, Fyller 30, Förfall, Förkyld bebis, Gråa hårstrån, Läkarbesök BVC, Rynkor, Slem, Snor, Tantskägg, Åldersnoja | |
Upp